0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
När någon av er fått hem en ThermiaLink, så vore det intressant att få veta om den kan styra fler z-wave enheter,Det är ingen dum startpanel för ett automatiserat hem i så fall. Dessutom, om thermialink är det som behövs för att familjemedlemmar inte skall börja extraknäcka som reglersystem, så gör det ju en del nytta. Jag har fortfarande väääldigt svårt för z-våg, det är som att kalla Nibe Fighter för Nibe Slagskämpe !Man gör helt enkelt inte så med ett varumärke./E
Citat från: eleson skrivet 30 april 2011, 16:44:03När någon av er fått hem en ThermiaLink, så vore det intressant att få veta om den kan styra fler z-wave enheter,Det är ingen dum startpanel för ett automatiserat hem i så fall. Dessutom, om thermialink är det som behövs för att familjemedlemmar inte skall börja extraknäcka som reglersystem, så gör det ju en del nytta. Jag har fortfarande väääldigt svårt för z-våg, det är som att kalla Nibe Fighter för Nibe Slagskämpe !Man gör helt enkelt inte så med ett varumärke./ESom jag har förstått det ska jag kunna styra mer än bara mina termostater. Tänkte bl.a styra lite belysning.CC + 12 termostater drygt 10k eller 10.800 kr för att vara exakt. Betydligt lägre än jag trodde och en liten summa för den komfort jag tänker mig att det ger för oss som inte är intresserade av att springa runt i huset med verktyg och mätutrustning.Det ska gå att "låsa" termostaterna så att de endast styrs genom CC så inga klåfingriga pillar i onödan.Installatören har gett mig rådet att inte använda Thermia Link i början för att trimma in systemet. Sen kopplas Thermia Link in för att köra finliret. Skönt med seriös installatör.