0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mmm, men du och jag har ju inte varit eniga om så mycket annat heller. Det enda som är bra med den telefonen är knappsatsen, och den går i princip inte ringa på, och displayen är för liten för att man skall kunna använda displayknapparna för att ringa med.Dessutom vet man aldrig om en "knapptryckning" registreras eller ej, speciellt inte i periferin av displayen, det är riktigt usel teknik om du frågar mig.Iphone är ju mycket bättre tack vare större display, men då är ju den apparaten så stor att man inte kan släpa med sig en sån hela dagarna.Min slutsats är att smartphones, rent generellt, är mest för nördar som älskar sin "telefon", som har alla nummer i telefonlistan, och/eller de som använder sin telefon som almanacka. (och har ett späckat schema)Att surfa på en smartphone är ju en katastrofal upplevelse.Nej, jag skall nog helt enkelt inte ha en sån innan de kommer med retinaprojektor så att man kan få åtminstone 1280px upplösning på bilden.
Okej visst är det knas att knappa ett nummer när man kör bilen och inte känner av knappsatsen .... Thumbsup
Citat från: Rickard skrivet 18 februari 2011, 07:31:02Mmm, men du och jag har ju inte varit eniga om så mycket annat heller. Det enda som är bra med den telefonen är knappsatsen, och den går i princip inte ringa på, och displayen är för liten för att man skall kunna använda displayknapparna för att ringa med.Dessutom vet man aldrig om en "knapptryckning" registreras eller ej, speciellt inte i periferin av displayen, det är riktigt usel teknik om du frågar mig.Iphone är ju mycket bättre tack vare större display, men då är ju den apparaten så stor att man inte kan släpa med sig en sån hela dagarna.Min slutsats är att smartphones, rent generellt, är mest för nördar som älskar sin "telefon", som har alla nummer i telefonlistan, och/eller de som använder sin telefon som almanacka. (och har ett späckat schema)Att surfa på en smartphone är ju en katastrofal upplevelse.Nej, jag skall nog helt enkelt inte ha en sån innan de kommer med retinaprojektor så att man kan få åtminstone 1280px upplösning på bilden.Tänk vad olika man kan tycka, du tillhör dock en ganska liten minoritet som tycker så Rickard, tom min pensionerade arbetskamrat som är närmare 70 år älskar numera sin iPhone, han kör Facetalk mot sina barnbarns iPod:ar bland annat.Surfa går ju hur bra som helst, köp en riktig smarphone med högre upplösning och stor skärm så kommer du också att förstå...
...32G iPhone 4 snart...
Citat från: tipo874 skrivet 19 februari 2011, 13:09:27 ...32G iPhone 4 snart...Då får du nog vänta, de startar just upp 4G...
80-90% av svenskarna må ha smartphones, men jag gissar att en majoritet av dem skulle trivas bättre med en vanlig knappmobil.Såna som mig som bara ringer, tar kort, SMS:ar och skickar något enstaka MMS.De få gånger man verkligen använder sig av telefonen som surfplatta kan man vika upp luckan och hitta displayen där...Riktiga knappar är bäst! Smartphone är främst en statussymbol, och ännu en pryl avprickad på listan över prylar man bör ha för att hänga med - för de allra flesta.Användarvänligheten är under all kritik, även om man kan vänja sig med det mesta.Det mest positiva man kan säga är väl att den är allround, även om allt man använder den till kan göras bättre av andra saker, som en riktig PC, en riktig almanacka, en riktig kamera, en riktig telefon, o.s.v.