0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På annat ställe i forumet så läste jag att runt 20 starter kan vara ok, men jag har ju det bubbla.
VP starter: 7983
Parallell: -4Ratten på frontpanelen: -1
Citat från: Daniel.T skrivet 09 februari 2011, 09:45:04På annat ställe i forumet så läste jag att runt 20 starter kan vara ok, men jag har ju det bubbla.I så fall stämmer inte detta, har du tappart bort en siffra?
Tempdiff VB är lite hög, Man bör ha ca 7-8 ºC skillnad mellan VB-fram och VB-r då kompressorn går.Givarna visar lika då den står så värdena stämmer.Det du kan göra är att rensa smutsfiltret på returen, är detta rent så får du öka på farten på VB-cirkpumpen.
Citat från: Daniel.T skrivet 08 februari 2011, 10:56:50Parallell: -4Ratten på frontpanelen: -1Dessa ska egentligen visa lika, ratten har förskjutit sig lite.Man kan dra loss ratten och sen trä på den igen så att de blir mer exakt lika om man vill.
Kanske har starträknaren kommit upp till nått maxvärde och "slagit över" och börjat om på noll?Jag har ingen aning om maxvärdet för antal starter på styren på en 1215.
Sen har troligen systemet hunnit svalna så pass mycket vid filterrensningen att elpatron triggades av VB diff VP + Diff VP-TS.Då ställer gradminutersräknaren in sig på min (max minusvärde) och elpatron går in.
Du har fortfarande hög tempdiff på VB (fram minus retur), har du nått annat som stryper?Termostater eller nån annan strypventil?Ställ upp VB-cirkpumpen på max.
Man bör ha ca 7-8 skillnad mellan VB-fram och VB-r då kompressorn går.