0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Slippa bilandet låter otroooligt skönt! Hade en tanke av flyt/gjut-typen men inser att det är flytspackla 24 kvadrat (drygt) är inte att leka med. Iofs får man lite lägre bygghöjd eller grövre rör med samma bygghöjd. Att öka slingan har jag försökt med, dock tror jag att slingan kan vara för lång för att orka värma hela köket.Blir det nylagt så blir det 2 slingor garanterat.Tack för tipsen.
Blir det nylagt så blir det 2 slingor garanterat.
Jag skulle iaf fräsa ner slingorna i befintligt golv. Enklast gör man det genom att hyra en betongsåg med dubbla klingor. Klingorna ställer man in så att man sågar ett 20-25 mm brett spår i befintligt betong. Sen om spåret ska vara 20 eller 40mm djupt får man avgöra utifrån hur tätt den nya slangen ska ligga. Ju tätare slangen ligger desto grundare kan man såga. Det som blir kvar mellan klingorna kan man oftast bryta bort med en kofot och sedan göra spåret fint med en bilmaskin.
Citat från: utopiazz skrivet 21 februari 2011, 12:10:48Jag skulle iaf fräsa ner slingorna i befintligt golv. Enklast gör man det genom att hyra en betongsåg med dubbla klingor. Klingorna ställer man in så att man sågar ett 20-25 mm brett spår i befintligt betong. Sen om spåret ska vara 20 eller 40mm djupt får man avgöra utifrån hur tätt den nya slangen ska ligga. Ju tätare slangen ligger desto grundare kan man såga. Det som blir kvar mellan klingorna kan man oftast bryta bort med en kofot och sedan göra spåret fint med en bilmaskin.Man får akta sig bara så inte matningarna till de övriga slingorna blir skadade, det gäller att man har koll var dom går någonstans.