0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,6 års garanti är bra på en LL-pump. Du kan få 6år trots att du inte har Eon som leverantör om du tar med detta i dina slutförhandlingar mot V-utveckling. Är det dessutom så att du använder pumpen på ett icke gynnsamt sätt typ låter pumpen starta i -25 grader för brasan har slocknat under natten kan det vara skönt för nattsömnen att veta att garantin gäller både pump + installation. Vad man kan fråga sig är hur fort betalar pumpen sig? Om du betalar 1500kr extra så påverkar det återbetalningen bara några månader. Så mitt förslag är att ta garantin så kommer du vara tryggare i ditt val. Det är trots allt en LL-pump du köper och det är många enligt detta forum samt vänner som har problem efter några år (dock inte Toshiba bland mina vänner). Så en garanti som gäller utan att blanda in tredje part tycker jag kan vara värt en del. Sen tycker jag att om man köper en så ny modell som Polar 2 som inte är ”proven in use” Så kan detta vara ytterligare ett anledning att välja garantin som Ventilationsutveckling ger.VänligenHyvens
Om du vill ha billigast möjligt varför inte en polar 1'a ?
Citat från: nikitalord skrivet 06 februari 2011, 00:21:31Om du vill ha billigast möjligt varför inte en polar 1'a ? Den är tyvärr inte billigare här...+fulare Inte bara jag som får bestämma --/
Hej Skarj! Ja ok då, men man kan kanske börja fundera över varför du skall skaffa värmepump om du inte räknar med att spara särskilt mkt med den, en värmepump skaffar man väl sig för att spara pengar anser jag. Dessutom såg jag i en annan tråd att du tänkte stänga av pumpen vid ca -10 ºC Är ju lite märkligt kanske med tanke på att pumpen ger ca cop 3 vid den utetempen, och ca cop 2 vid ca -20 ºC, först vid ca 25-26 minus börjar den väl ge cop ca 1 dvs lika mkt tillbaka i energi som du matar pumpen med så ingen förlust då heller. Mvh Raffen.
hej Oskar P !en luftvärmepump ska väl nästan aldrig vara avstängd ?värme på vinter kyla på sommarn!