0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Gnurf!FD-35VAHB är att rekommendera, dels så får du mer effekt jämfört med den mindre 25,an till en liten peng, sen vinner du även lite i buller då pumpen inte behöver gå lika hårt och innefläkten kan jobba med lägre varv. Samtidigt får han även en bättre marginal om det blir vargavintrar framöver.För att få behaglig värme i hela bostaden så kanske du behöver komplettera med en eller två värmetransportörer mellan de rum som ligger längst bort, en liten investering som ger ett jämnare inneklimat.MVH/Fidusen
Hej alla!Min far ska ersätta sin för fjärde gången havererade LG värmare och har fått en, som vi tyckte, bra deal på Mitsubishi.GE25VAH för dryga 16000 installerad och klar eller GE35VAH för en tusenlapp mer.Efter att ha läst lite på forumet rekommenderade jag honom att välja den senare.Värmaren skall sitta i en hall med ca mått 25 kvm meter men även kunna värma intilliggande vardagsrum 40 kvm och förhoppningsvis även kök och sovrum i samma plan. Min far bor i trollhättan vilket efter lite googlande sägs ha en årsmedeltemp på ca 6-7 grader.Låter det här som en bra deal eller har jag gjort bort mig totalt? Rekommenderar ni någon annan modell eller fabrikat?mvhDavid