0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
håller med dig här dogge! jag skulle vilja förändra en hel del på en luftluft! de här nordenanpassade modellerna skulle vara hel olika sydeuropamodellerna till utseende och konstruktion!för det första, lamellavståndet!!!!!! sen dom gallren du nämner, toshiban är riktigt bra där, men jag har ändå böjt ut dom 5 "ribborna" på sidan så dom hamnar en 5-8mm längre ut, då kan inte isen bygga på mellan dom och VVX. på min samsung var det som på ME-pumparna, riktigt små hål, så jag tog vinkelslipen och kapade bort gallret så det är en enda stor öppning där nu, visst började det rosta i plåten, men jag bryr mig mer om funktion än utseende.finns mycket man skulle vilja ändra i mjukvaran också men har inte dom kunskaperna.. skrev lite i en tråd där nån frågade hur den bästa värmepumpen skulle va byggd eller nåt sånt..
doggydoggen / Oskar P.Konsumenter har så många olika krav på antingen funktion, effektivitet, utseende så det är nog svårt att vara tillverkare och designer och tillmötesgå allas önskemål.Det är lite som när vi pojkar väljer Partner, en del är noga med att innehållet skall vara det bästa, men bryr sig mndre om utseendet, andra vill ha det mest exklusiva utseendet för att matcha deras ego och skiter fullständigt i innehållet, och sen finns det dom som söker en kombination av dessa kriterier för att uppnå bästa behållning MVH/Fidusen
Den värmepump som har en av dom bästa konstruktionerna,när det gäller denna aspekt är,Hör och häpna Coolix..=)http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNnFuJ97Qnr3V4-HH0RG1cpnh9G0NllTavMc6ugbsmnHqSj7xB
Citat från: doggydoggen skrivet 30 januari 2011, 22:57:10Den värmepump som har en av dom bästa konstruktionerna,när det gäller denna aspekt är,Hör och häpna Coolix..=)http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNnFuJ97Qnr3V4-HH0RG1cpnh9G0NllTavMc6ugbsmnHqSj7xBefter att man tagit bort det svarta finmaskiga plastnätet som ligger dikt an förångaren då förstås...
hejdet samlas mycke is där man inte ser, som skapar morrande/durrande/vibbrerande utedelarhar någon kollat utdelen när den låter illa eller skakar mer än vanligt har sett att det samlas en del is som gör att kompressorn kilas fast ,somdå skapar oljud isolering blir fuktig o sväller blir is bitar kring rör osvär det att det är dåligt isolerat eller vad så det känns som inte dessa produkter är gjorda för vårat klimat (50-100 procent fuktighet)om inte utedelarna var så trånga skulle det vara mycke bättreså när kommer en svensk utvecklad pump inom luft/luftoch som man kan reglera inne tempen i mindre steg typ 0,5 steg