0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom det är tyst när den körs på enbart tillskott bör det inte kunna vara radiatorsystemet som spökar.
Bilder ThumbsupDet ska vara slang på alla rör, inte bara värme som det brukar vara. 6-7 slangar ska det vara
Citat från: VP ORAKLET skrivet 29 januari 2011, 08:40:58Bilder ThumbsupDet ska vara slang på alla rör, inte bara värme som det brukar vara. 6-7 slangar ska det vara Kom på nu att du skrivit 6-7st? Vilka är "alla" de? Kall, varm, fram och retur (eller vad de nu kan heta) förstår jag. Ska brinerören (heter de så?) anslutas med flexslang även de?
Japp ALLA anslutningar. Visst, det sitter nog slang i din VP och i de flesta fall funkar det utan extra. Hos dig funkar det inte. Då ska ALLA anslutningar ha en slang som sitter rakt utan böj och ingen spänn på ngt sätt. Dånar det efter det, ja då får NIBE komma och hämta sin VP och byta ut den till en ny som det inte är fel på.
Citat från: johan367 skrivet 04 februari 2011, 17:29:23Citat från: VP ORAKLET skrivet 29 januari 2011, 08:40:58Bilder ThumbsupDet ska vara slang på alla rör, inte bara värme som det brukar vara. 6-7 slangar ska det vara Kom på nu att du skrivit 6-7st? Vilka är "alla" de? Kall, varm, fram och retur (eller vad de nu kan heta) förstår jag. Ska brinerören (heter de så?) anslutas med flexslang även de?Har du fått dit nån slang
Citat från: VP ORAKLET skrivet 04 februari 2011, 18:31:44Japp ALLA anslutningar. Visst, det sitter nog slang i din VP och i de flesta fall funkar det utan extra. Hos dig funkar det inte. Då ska ALLA anslutningar ha en slang som sitter rakt utan böj och ingen spänn på ngt sätt. Dånar det efter det, ja då får NIBE komma och hämta sin VP och byta ut den till en ny som det inte är fel på. Det är inte lätt som kvinna att få karlar att lyssna. Jag sa till sambon och bekantingen att det skulle vara så, men de trodde mig inte förrän nu...
Citat från: johan367 skrivet 04 februari 2011, 20:08:07Citat från: VP ORAKLET skrivet 04 februari 2011, 18:31:44Japp ALLA anslutningar. Visst, det sitter nog slang i din VP och i de flesta fall funkar det utan extra. Hos dig funkar det inte. Då ska ALLA anslutningar ha en slang som sitter rakt utan böj och ingen spänn på ngt sätt. Dånar det efter det, ja då får NIBE komma och hämta sin VP och byta ut den till en ny som det inte är fel på. Det är inte lätt som kvinna att få karlar att lyssna. Jag sa till sambon och bekantingen att det skulle vara så, men de trodde mig inte förrän nu... Lär dej rörmocka själv så slipper du övertala dom Thumbsup
Precis Thumbsup Alldeles för få Rörmokerskor där uteOm jag är en röris vad vore du då, röras rörig