0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rexovent...Hade precis en sån i förra villan Fast den var igen höjdare, i alla fall inte min Kräver ständig rengöring!!Tror du skall sikta in dig på en ny vad tiden lider.. Kan du inte få in den i avloppet igen
Jag stängde av mitt direktverkande-elelement i FTXen direkt, trots att det har varit över 20 minus ute, har vi aldrig upplevt några problem..Nu finns det inget svart eller vitt och det som fungerar för mig kanske inte alls fungerar för er, men jag kör hellre LLVP hårdare än att sätta på ett elelement..
Återcirkulation var någonting som jag misstänker tog sin form under 70-talet..Första gången jag hörde detta pratade jag med en ventilationskille, detta var på 90-talet och han undrade om jag ville koppla duschavloppet på samma sätt, med lite återcirkulation för duschen När det gäller ventilationen är det bättre att sänka farten på aggregatet än att kasta in skitig luft en gång till.. Det var precis samtidigt som jag fick höra ett annat namn "Våtluftspjäll" Men som vanligt, alla gör som man själv vill..
Intressant. Jag har extremt torr luft inne på vintern. Ett problem då vi har astmatiker i familjen. Men i mitt fall måst jag isf dra ett rör genom taket, eftersom jag har den på vinden. Men är intresserad av analyser.
Kan man inte bara koppla ur förvärmaren eller