0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Let's dance...? Sluta nu! Fredag = Vampire diaries dagen...(nytt avsnitt i USA på torsdagar..)Nær trycket på kylkretsen uppnår 26,5 bar (driftpressostatens bryttryck) stannar kompressorn inom 30 sek (eller væxlar från varmvatten till værme)Inom dessa 30 sek finns det ju faktiskt en risk att trycket kommer upp i 29,5 bar (høgtryck). Och enda møjligheten till det ær om det ær dåligt fløde eller att vxv hænger kvar i vv-læge..
Ett högtryckslarm kommer om VP inte blir AV med värme. Alltså bör ett kallt utrymme som tar mycket effekt minska risken för HP-larm.Här känns det som ett typiskt växelventilsproblem.Efter en vv-körning så släpper inte ventilen utan cirkulationen ligger kvar på vv. Då löser den på HP.Kolla längst upp till vänster bakom fronten. Där sitter en grå låda på en ventil med tre rör på. På den grå lådan sitter en vit liten arm. Denna armen ska EJ gå att pilla upp och ner med lätthet. Den kan tryckas ner med kraft, och när man släpper ska den flyga upp häftigt.Troligtvis stannar den nere när du tryckt ner den, alt så sitter den fast nere redan.Här är det bara att byta insats. Kostar några hundralappar hos en ÅF.
Ja det är en möjlighet. Men en ganska osannolik sådan De allra flesta felen i en VP beror på flöde. Och då är det för det mesta inget fel på VP:n utan på anläggningen den sitter i.Men visst kan en CP sluta funka, växelventil( även om det är betydlgt mer sällsynt på nya maskiner pga annan typ) etc etcRickard, om du känner till 4-5 st och jag 4-5 av 1500 monterade så kan vi väl enas om att det är ganska sällsynt. Danfoss gör Thumbsup grejer
Hur många felande pressostater hur du bytt? Jag har aldrig bytt någon pga att den bröt vid fel tryck. Men jag har bytt ett par av totalt kanske 1500 pressostater pga att dem pekat neråt och oljan runnit in. Brukar funka med att böja upp dem och hamra lite lätt på dem.
Kanske cp som har gjort sitt.Inte bråka nu det är ju fredag
Så det finns många villa classic som inte har med driftpressostat under vv-drift.
DP är på 26,5 bar och HP på 31 bar. det är betydligt mindre tight än de andra som kör till 27,5 och 28,5 va.