0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jawohl, lite drygt kronan. Nätavgift tillkommer.Hur mycket hos dig?Ska du vara med och demonstrera studs --/
Köp billig ved
Citat från: Hansson skrivet 07 maj 2011, 21:41:40Köp billig vedFinns det ?
Jag har inget emot elskatter med hänsyn till miljön och finansiering av offentlig verksamhet. Min uppmaning är att undvika de tre stora oligarkerna:1. Fortum2. Eon3. VattenfallVilket ska man välja? Vilket annat som helst!
El-priset anges med 1,5 EUR per kWh + 20 % moms. Har inte det dyraste el-bolaget enligt medierna. El verkar vara lite dyrare i Österrike och andra delar av Europa jämfört med Sverige.
Citat från: Ewald skrivet 22 maj 2011, 11:49:11El-priset anges med 1,5 EUR per kWh + 20 % moms. Har inte det dyraste el-bolaget enligt medierna. El verkar vara lite dyrare i Österrike och andra delar av Europa jämfört med Sverige.Nästan 15 sek/kWh Menar du inte 0.15 EUR?
Citat från: drjukebox skrivet 21 maj 2011, 23:48:29Jawohl, lite drygt kronan. Nätavgift tillkommer.Hur mycket hos dig?Ska du vara med och demonstrera studs --/ Hej Jag har analyserat min el-räkning nu.2642,9 kWh totalförbrukning under ett år. För hela året betalade jag 526,66 EUR vilket är ungefär 4600 Kronor (eller så). Priset är ett totalpris inkl. alla avgifter och momsen.El-priset anges med 0,15 EUR per kWh + 20 % moms. Har inte det dyraste el-bolaget enligt medierna. El verkar vara lite dyrare i Österrike och andra delar av Europa jämfört med Sverige.Elen används förstås inte för att värma huset. Jag har ved som jag får gratis av omliggande bönder Jag demonstrerar t.ex. genom att installera en hobbymässig solcellanläggning ... studs studs --/
Citat från: smurfen72 skrivet 22 maj 2011, 12:00:35Citat från: Hansson skrivet 07 maj 2011, 21:41:40Köp billig vedFinns det ?Det finns till och med gratis ved Thumbsup