Tjena tjena, jag är ny här på forumet och helt ny på värmepumpar.
Jo som topic så har jag problem med min Luft-luft värmepump. den isar igen på vintern och jag vet inte hur jag ska göra för att motverka det.
jag hade samma problem förra vintern och då var det bara till att ställa sig i X antal timmar med en värmepistol och försöka få loss på isen.
Så till denna vinten så tänkte jag att jag skulle vara smart och byggde en "låda" till den så att den inte skulle få en massa snö på sig igen.
Men det hjälpte inte mycket alls

vaknade mitt i natten igår och märkte att det var ovanligt tyst i huset och att det var kallt som bara den. jag gick upp och ut och kollade på ute-delen och den var igenisad och då var det bara att åter igen ta fram värmepistolen. jag tog bort det som satt på kortsidan men kom inte åt baksidan men den hoppade igång igen efter en omstart och funikade fram tills ikväll då den åter igen la av

Men åter till min fråga

hur motverkar man att det blir isbildning till att börja med? jag har försökt att söka lite om det här på forumet men hittar mest bara hur man tar bort isen och inte hur man slipper den helt