0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sedan så gillar jag personligen, de enklare av/på pumparna ,men det är ju upp till var och en
bara för det sitter en elektronisk expasionsventil blir det inte automastiskt bra, det finns dock stora möjligheter om man tar tillvara dem på rätt sätt.en varvtals styrd cirkulationspump löser mycket men långt från allt särskilt då vi pratar R407C,
sist jag tittade i X15 var det en reciver efter kondensorn reciver med Zeotrop medium kan ge tillståndsförändrinar i systemet
Den största fördelen med en eletronisk ventil med rätt funktioner går det att styra en maskin på ett sätt som inte är lika påtagligt med en termostatisk expantionsventil eller underkylsningsvetil. Men den största vitsen är alla larms det går att få med så en helt annan säkerhet att köra sönder maskinen. Bar det finns den låg och högtrycks pressostat är ingen 100% säkerthet mot att du kör sönder kompressor då du är utan för drift området, du har ju själv en sådan maskin såg jag. Det är en väldig skillnad i vilka funktioner som finns till gängliga mellan olika styrningar, alcos skiljer mycket mot carels, danfoss har en annan lik Honewell osv. sedan det som blir riktigt intressant är att det kommer utrusning där di kan samköra styrning med inbördes buss system och då kan vi bygga som vi inte kunna gjort tidigare, om man nu inte är tillverkare och beställer a 1000tals enheter...