0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kunde inte köra på dina inställningar (skalorna för respektive parameter finns inte, kanske att du blandade ihop dem). Sänkte iallafall 5-03 till -5 men det hjälpte inte heller. Det lustiga var att inte ens patronen svarade under dagen (-14 ute nu).Patronen går iallfall igång före kondensering (om jag har fattat rätt).
Hej!Har installerat en Altherma för 2 månader sedan och har nu ett problem. Har försökt justera systemet så att elpatron inte går igång över -15 grader ute. Nu är problemet att vad jag än gör (ändrar kurvan, kör manuellt på tex 40 grader) så är framledning endast 28 grader vid tex -5 ute.Tips?
Till BlaserBrant kurva?? 9-00 55 9-01 25Det går inte att få en flackare kurva med Altherman
Status just nu:Fick aldrig upp framledning över 28 grader men har nu fått 3 fasen på elpatron bortkopplad så den inte går 100% i några som helst lägen.Har ju typ 90 kvm golvvärme totalt och detta skulle ju gå att värma med bara pumpen men 60 kvm värms med radiatorer så dit måste jag få minst 40 grader. Så allt väl och observerar nu kwh åtgång ett par dagar för att bita i hur 300 liters acctanken ska fungera optimalt.Blaser, är inte värdet för 8-02 väldigt lågt? jag skulle vilja testa med 5 eller 6 timmar på tidscyckeln...