0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För det första så tycker jag inte att dessa plastkanaler är snygga på husfsasaderna. I många fall så går det att undvika dessa beroende på fasad. Haf du träpanel på kåken så snickra egna kanaler i samma material som fasaden och måla... har du typ Marmoroc, Coloroc osv som är lätta att plocka ned så kan du förlägga rörena bakom fasaden, har jag gjort och det syns inget. Det är ju värre om du har murad fasad, då finns inget val, men snyggt ska ingen påstå att det är, mindre fult kanske.
Jag har mina rör dragna under altanen för att slippa en massa ful kanal tvärs över halva kåken.Tycker ni att man borde skydda de med något ? Kanske ska dra lite tejp runt om på de ställen där regnet kommer åt! ( Och där jag kommer åt! )Gaffatejp? håller det bra i regn å rusk?
Gaffatejp? håller det bra i regn å rusk?
Citat från: td skrivet 25 januari 2011, 09:41:33Jag har mina rör dragna under altanen för att slippa en massa ful kanal tvärs över halva kåken.Tycker ni att man borde skydda de med något ? Kanske ska dra lite tejp runt om på de ställen där regnet kommer åt! ( Och där jag kommer åt! )Gaffatejp? håller det bra i regn å rusk?I emaxi's fall var det inte regn och rusk, utan snarare lite droppande vatten mellan brädorna...Annars finns det ju bättre tejp som är avsedd att skydda rörisoleringen med, typ armaflex tejp.