0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad händer?3 timmar efter igångsättning av Ecodan, så är det fortfarande inget varmvatten eller värme i radiatorerna.Är det någon inställning som missats?Kan vi speeda upp pannan tillfälligt på något sätt, så vi får lite värme?
Själv skulle jag tro att det är någon ventil som är stängd....Jävligt varmt i rören från utedelen, men det verkar inte gå vidare.
Jag är ju amatör på detta, men verkade hitta en ventil som var avstängd. Det drog till lite i rören när jag öppnade den och lite övertryck spottades ut, vilket i min amatörvärld låter som om jag är på rätt spår....Tack för hjälpen förresten!
Filterventilen var stängd Värmen steg snabbt när denna öppnades. VVS-firman har inte tid att åka ut till mig idag...Nu måste jag få värmepatronen att ge lite tillskott för det verkar att ta en evig tid för värmepumpen att ge ordentlig värme.Någon som kan inställningarna för att få igång värmepatronen?Kunde aldrig tro att det var påfyllningen däruppe. Har aldrig suttit där på tidigare pannor. Nu är det luftat och klart i alla fall. Trycket på 1 bar.