0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För att eventuellt kunna strypa i ett rum om jag behöver...Nu är det gammel grejer som börjar droppa om jag rör dom
Vet inte vad som gäller på detta forum, om man kan ange firmorna som pysslar med värmepumpar. Jag hoppas iaf att det är ok Jag vill bara säga att jag är oerhört nöjd med all min installationDen startade ca 1,5v tidigare än planeratBorren satte fart 4/2 och 2 * 130m hål borrades. Pumpen anlände samma dag. Rörmokaren satte den genast på överenskommen plats i pannrummet och började sitt arbete. Han lät vedpannan vara kvar till sista timmarna, han eldade åt mig på dagarna då jag var på jobbet. Han fixade en cirkpump som han satte på pannan som lån då min pajade samma dag som arbetet påbörjades!!!Han svarade på alla mina frågor, gav instruktioner om hur saker fungerade.Det var inget som helst stillestånd och irriterande väntan alls. Pumpen startades efter knappa 4 dagars arbete, då hade även 4st nya element installerats. Alla rör dragningar ser jätte fina ut. Pannrummet städade han så att jag nog kan rulla ett ägg på golvet och äta upp, även fast där fanns massa skräp efter all ved, allt var bort sopat. Inget kladd på golvet i köket efter att ha monterat 2st element där, vattnet som spilldes torkades bort. Han lämnade sitt mobilnummer med orden, hör av dig om du har problem eller frågor. Pumpen kurrar nu gott i mitt pannrum Firman jag anlitade heter Bryngels Brunnsborrningar i Hudiksvall, klockren. Tack för allt
Ingen koll på vad han gjort under dagarna...Kan bara konstatera att det är i det närmaste 21 ºC i hela huset och jag är då mer än nöjd, iaf ännu så länge. Ska låta den gå några dagar innan jag uttalar mig riktigt