0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nypris på F750 tror jag ligger på 82000 kr ink moms + installationskostnad
Snart får jag veta hur löjlig. Väntar på fuktmätare o värmekamera.
Citat från: kamilenski skrivet 30 januari 2011, 22:41:47Snart får jag veta hur löjlig. Väntar på fuktmätare o värmekamera.Så då bor du i ett Älvsbyhus med nibe 750 då alltså?
Citat från: Fredrik Olofsson skrivet 31 januari 2011, 20:51:46Citat från: kamilenski skrivet 30 januari 2011, 22:41:47Snart får jag veta hur löjlig. Väntar på fuktmätare o värmekamera.Så då bor du i ett Älvsbyhus med nibe 750 då alltså?Nej. Men är i en varje dag! Ägaren är min närmaste vän och kan lika mycket om hus som jag och du om Jupiter Ska snart bygga själv och tänkte på Ä-hus. Tror det blir annat. Nu gäller det att hitta på lämpl kocept. Tomten finns.
Klart prisvärda hus, men ej mer.., väldigt många hustillverkare kör Nibe 750..Men kan ej med Älvsbyhus, när man ej kan beställa ett nytt hus med kakel och klinker, utan måste själv fixa detta..
Vi håller på att bygga nytt, kollade på Smålandsvillan först, en upphottad Älvsbyhus.Men grunden är katastrof, kallar det för isolergrund, men är en plintgrund, och priset för grunden är dyrare än gjuten platta med golvvärme, och de har väldiga problem i Umeå, husen sätter sig, de gräver runt husen och lyfter upp dem och gjuter en platta under torpargrunden..!Köper jag ett nytt hus skall det vara nyckelfärdigt, som vi gjorde, kakel och klinkers överallt, entre och bägge badrummen och tvättstugan, och priset ej dyrare än Smålandsvillan och standarden är så mycket högre..! På SMV skall man även inreda vinden, och det är tydligen mycket jobb, och går ej att bestäla av dem, måste köpas till trappen samt fönsterna, och precis allt tillkommer! Annars standarden så låg, och Älvsbyhus billigare grund och hus, och där kan inte ens köpa till kakel och klinkers..! Känns ej vidare 2000-tal..Men nytt hus för relativt liten peng, men bygger vi nytt så vill ha en ta genvägar, om man ej kräver högre standard än hyresrätt..