0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja du de ser i princip nästan likadana ut allesammans, är märkta på samma sätt, har samma konstruktion och fungerar givetvis lika bra allihop, bara priset som skiljer egentligen. Mvh Raffen.
Hej Schvy! Nej från innerdelen kan man givetvis inte mata Toshibas pumpar elektriskt utan anslutningen skall alltså göras till utedelen. Visst kan man ha en brytare på utsidan nära pumputedelen, men om det underlättar om man vill bryta strömmen ibland det vet jag väl inte direkt. Personligen så anser jag nog att det är avsevärt både mkt lättare och bekvämare att man drar ur den jordade stickproppen till pumpen från insidan av huset istället.
CiteraHej Schvy! Nej från innerdelen kan man givetvis inte mata Toshibas pumpar elektriskt utan anslutningen skall alltså göras till utedelen. Visst kan man ha en brytare på utsidan nära pumputedelen, men om det underlättar om man vill bryta strömmen ibland det vet jag väl inte direkt. Personligen så anser jag nog att det är avsevärt både mkt lättare och bekvämare att man drar ur den jordade stickproppen till pumpen från insidan av huset istället. Hej Raffen,Du kan mata Toshibas värmepump från inomhusdelen på plintarna, däremot så rekommenderas att matning sker från utedelen.Jag utgick ifrån att han som startade tråden och ska få en llvp installerad snart ska installera en polar1 eller 2, inte en modell från 2005
När det gäller det här citat: Du kan mata Toshibas värmepump från inomhusdelen på plintarna, däremot så rekommenderas att matning sker från utedelen slut citat. Vad menar du med detta?? Och kan du förklara dig lite närmare vad det är du menar??
Njae jag tror att du är ute och seglar rätt ordentligt nu faktiskt, Toshibas pumpar skall självklart anslutas via den elektriska matarkabeln (3-ledade) till pumparnas utedel,
maxförbrukningen på dessa pumpar (vid +7 ute) så är den för GKVP-E-pumpen ca 1550 watt (om jag inte missminner mig nu), och för SKVP ND-pumpen 1710 watt, för RAS 13 av SKVP-pumparna så ligger maxet för denna på 2090 watt