0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hände mig med nyss, kom hem 1 dec efter 1 mån i thailand. Is i toastolen och alla krukväxter ihjälfrusna.... Stopp i kondensslangen, vatten runnit åt sidan och droppat ned på höger sida och kommit till kraftkortet och där kortslutit de 2 optokopplarna som styr shunt. Shunten hade ställt sig i kallt läge.Inte ett pip i min manual att man regelbundet måste peta bort slemproppar där. Skäms IVT!Jag tömde en P11 tub med "tjärmunstycket" på i vardagsrummet och tinade upp huset.Klart det händer just den enda veckan utan husvakt i just den kallaste novembermånaden i mitt liv.
Har även hänt oss också . Fick ringa servicekillen och han sa att dom hade varit hos någon mer som haft samma problem Jag har inte hittat i min läsning om någon extra koll på den slangen, är det jag som inte kan läsa?
Orimligt krav av leverantören. Skålen sitter inte särkilt lättåtkomligt, plus att man måste vara någorlundateknisktkunnigt för att hantera det. Undrar vad skulle en gammal pansionär göra med sådana krav. Bara attlyfta bort den tunga locket kan vara svårt för vissa gamla kunder. Varför designar IVT produkter som kräver sådana åtgärder av kunden. Sist men inte minst varför finns skålen där överhuvudtaget som kan samla skräp och täppa till slangen? Varför inte leda ut slangen från baksidan av apparaten och göra det lättåtkomligt för rensning om det nu behöver sådana åtgärder!