0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
på 2025 14kw så är fabriksinställning i A8 40 min, vad händer om man höjer den till 50 eller 60 minblir effekten bättre eller blir det för mycket is så att en avfrostar sämre, bor i norrlands inland så vi har inte så mycket fukt i luft ganska torr luft.
Min 2020 går på timer den avfrostar alltid var 50 min så någon avancerad styrning finns inte på dessa pumpar. Så länge avfrostnings behov finns
Styrvillkor avfrostningVarje minut räknar en tidräknare upp om kompressornär igång och temperaturen på förångargivaren (kanalT7) understiger inställningen i kanal A9.Om tidräknaren uppnått inställningen i kanal A8 startasen avfrostning.
Hur fan skall privatpersoner som installerar själv då veta detta
Citat från: FRJO skrivet 23 januari 2011, 09:22:29Hur fan skall privatpersoner som installerar själv då veta dettaDet är så enkelt som skrevs innan att allt framgår tydligt om man läser manualen. Både hur det skall installeras och hur tekniken fungerar. :,v(
Hur vet kortet att just 45min skall gälla om det monteras i en F2025 10kW pump?/Peter
OK. Ser att det nycklas med byglingar till CPU-kortets anslutning J9. Fortfarande skumt att just 10min blir valt. Knappast slumpmässigt eller dålig kontakt./Peter