Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: avfrostnings intervall?  (läst 6154 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Olzac

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
SV: avfrostnings intervall?
« Svar #15 skrivet: 02 februari 2011, 11:14:10 »
Jag har en 2025-10 med nytt trÃ¥g och nytt styrkort. Om jag förstÃ¥tt det rätt sÃ¥ kan styrkortet vara inställt pÃ¥ 10 min afrostning även om det stÃ¥r 45 min i menyn pÃ¥ min VVM300? Hur kollar jag pÃ¥ displayen pÃ¥ styrkortet om allt är rätt? StÃ¥r lite kryptiska koder där och jag vill inte trycka pÃ¥ knapparna pÃ¥ kortet pÃ¥ mÃ¥fÃ¥...  Sc:,h (s1 s2 eller s3 kanske de heter?)
1,5 plans hus i Stockholm isolerat 2003 med uppvärmd källare. Blandat 2-3 glas. Uppvärmd yta 220 kvm. VVM300, F2025-10 +extra VVB ES160L. Panasonic L/L i bottenvåning.

Utloggad henke2

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
SV: avfrostnings intervall?
« Svar #16 skrivet: 02 februari 2011, 12:24:43 »
Jag har en 2025-10 med nytt trÃ¥g och nytt styrkort. Om jag förstÃ¥tt det rätt sÃ¥ kan styrkortet vara inställt pÃ¥ 10 min afrostning även om det stÃ¥r 45 min i menyn pÃ¥ min VVM300? Hur kollar jag pÃ¥ displayen pÃ¥ styrkortet om allt är rätt? StÃ¥r lite kryptiska koder där och jag vill inte trycka pÃ¥ knapparna pÃ¥ kortet pÃ¥ mÃ¥fÃ¥...  Sc:,h (s1 s2 eller s3 kanske de heter?)

Kolla i din bruksanvisning där stÃ¥r vad de olika koderna betyder.  :,v(   A8 är min gÃ¥ngtid mellan avfrostning, A13 är fabriksÃ¥terställning. Ändra A13 till 1 och kolla sedan sÃ¥ A8 säger 45min.
Är inte VP konstruktör längre  :-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!