0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ja det hade kanske funkat ganska ok, enkel konstruktion om inte annat, har likadant på min hojproblemet är ju att ju hårdare gummi desto sämre vibrationsupptagningDet ska ju helst vara typ silikondallrigt för o bli riktigt bra.....kanske jell-O Gummiband i taket hade ju varit idealiskt
Citat från: hsmapa skrivet 09 januari 2011, 17:09:59ja det hade kanske funkat ganska ok, enkel konstruktion om inte annat, har likadant på min hojproblemet är ju att ju hårdare gummi desto sämre vibrationsupptagningDet ska ju helst vara typ silikondallrigt för o bli riktigt bra.....kanske jell-O Gummiband i taket hade ju varit idealiskt Eller så sticker man ut trumhinnorna med en virknål?skämt å sido,har nu rivit Ras-10 innerdelen..öhh..igen..=)har lite idéer som jag ska applicera imorgon.bland annat invändigt i själva trumhuset tänkte jag limma 3,5 mmrörisoleringstejp.http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=234099
Citat från: doggydoggen skrivet 09 januari 2011, 18:40:50Citat från: hsmapa skrivet 09 januari 2011, 17:09:59ja det hade kanske funkat ganska ok, enkel konstruktion om inte annat, har likadant på min hojproblemet är ju att ju hårdare gummi desto sämre vibrationsupptagningDet ska ju helst vara typ silikondallrigt för o bli riktigt bra.....kanske jell-O Gummiband i taket hade ju varit idealiskt Eller så sticker man ut trumhinnorna med en virknål?skämt å sido,har nu rivit Ras-10 innerdelen..öhh..igen..=)har lite idéer som jag ska applicera imorgon.bland annat invändigt i själva trumhuset tänkte jag limma 3,5 mmrörisoleringstejp.http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=234099Vad är tanken med tejpen
HejDet var nog mest ljudet från intaget jag inriktade mej på. Det går ju inte att sätta något som bromsar utblåset.MVH/Gano
Citat från: doggydoggen skrivet 09 januari 2011, 12:52:07Citat från: purjo__ skrivet 09 januari 2011, 12:41:06Biltema är bra på allt utom bildelar och verktyg...Jag vet inte hur gammal du är men när man kommer lite till åren så hamnar man på ett nytt dagis och det kallas Biltema.så därför hasar jag med flera runt där inne..=)personligen så tycker jag att biltema har hyfsat bra kvalite överlag.. Jo, det var ju det jag skrev Biltemas verktyg med 10 års garanti är faktiskt helt OK, men dom är å andra sidan inte billigare än motsvarande kvalitet från kända tillverkare.Andra saker som funkar är skruv, sandpapper, kabel, lim/färg och andra 'förbrukningsvaror'. Bildelar har jag slutat köpa på Biltema efter åtskilliga försök med stötdämpare, hjullager, bromsskivor, etc som sällan håller mer än några månader. Däremot kör jag med deras halvsyntetolja och filter som jag byter var tusende mil.Men, det var väl inte detta tråden handlade om
Citat från: purjo__ skrivet 09 januari 2011, 12:41:06Biltema är bra på allt utom bildelar och verktyg...Jag vet inte hur gammal du är men när man kommer lite till åren så hamnar man på ett nytt dagis och det kallas Biltema.så därför hasar jag med flera runt där inne..=)personligen så tycker jag att biltema har hyfsat bra kvalite överlag..
Biltema är bra på allt utom bildelar och verktyg...