0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejVille bara kasta ut en fråga om någon har byggt in sin innerdel i någon typ av ljuddämpande hölje. Har själv funderat på om jag skulle snickra ihop nåt med ljuddämpande material på insidan.MVH/Gano
HejJag har problem med vibrationer från rören i genomgången till min sanyode ligger mot min trästomme för hålet är minimalt taget.Även det faktum att innerdelen ligger kloss till väggen genererar nog en del ljud det med.Men det var kanske inte detta du tänkte på för din del Gano?
Tror mer på rören som går in i innerdelen får den o vibrera Det är ett dovt ljud som hörs om jag lägger örat till den gaveln, hörs när kompressorn varvar på ..Har kanske även som du säger lite obalans i fläkten så den bör nog rengöras ja....sommarjobb
så sjöng lagret igen.. Made in Poland!
Ja men vad hade du förväntat dig? Bytte hjullager ifrån Biltema til vår gamla golf 4, 200-300mil så sjöng lagret igen..men lätt att byta, men ganska dyrt billigt lager..Made in Poland!
Biltema är bra på allt utom bildelar och verktyg...
Citat från: purjo__ skrivet 09 januari 2011, 12:41:06Biltema är bra på allt utom bildelar och verktyg...Jag vet inte hur gammal du är men när man kommer lite till åren så hamnar man på ett nytt dagis och det kallas Biltema.så därför hasar jag med flera runt där inne..=)personligen så tycker jag att biltema har hyfsat bra kvalite överlag..
Jag tror att man ska hänga upp innerdelen på typ krokar med motorgummin på som till ytterdelenAlla vibrationer o ljud förstärks av väggen den hänger påhade man undvikit direktkontakt där tror jag man hade fått en betydligt tystare innerdel