0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en energicentra pump dockad på en nibe 310. Tycker det funkar klockrent för mig. Uppvärmningskostnad förra året 8000 kwh och då bor jag i ett dåligt isolerat 50 tals hus. Dock ska ju sägas att jag bor i blekinge. Men förra vintern var ju som den var.Jag har den dockad i botten av pannan, så den cirkulerar bara pann-vattnet. Hade den dockad på returen innan men shunten tyckte inte om det.
Citat från: masla skrivet 09 januari 2011, 19:15:29Jag har en energicentra pump dockad på en nibe 310. Tycker det funkar klockrent för mig. Uppvärmningskostnad förra året 8000 kwh och då bor jag i ett dåligt isolerat 50 tals hus. Dock ska ju sägas att jag bor i blekinge. Men förra vintern var ju som den var.Jag har den dockad i botten av pannan, så den cirkulerar bara pann-vattnet. Hade den dockad på returen innan men shunten tyckte inte om det.masla:Mycket intressant, jag har massor med frågor.....!När du säger att lvvp var dockad mot returen så är väl det som Nibe's kopplings schema anger?http://www.nibeonline.com/pdf/M10222-6.pdfVad var det som inte funkade med shunten då?Har du någon bild på inkopplingen?Vad hade du för förbrukning innan du kopplade in lvvp?Vad har du för styrning till utedelen?
masla:Hur styrs din utedel?Har du köpt till någon styrenhet eller....?