0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska man inte ner till kokpunkten, eller det kanske inte går...nyfiken fråga?alltså tryck...
OK då hade jag fel.
Citat från: BosseBus skrivet 16 januari 2011, 19:25:48Ska man inte ner till kokpunkten, eller det kanske inte går...nyfiken fråga?alltså tryck...BosseBus..!Det är väl liksom det den sista delen av den här tråden har handlat om... Och det går vid vilken temperatur som helst - med "tillräckligt lågt tryck" och lång tid. Men vid -10°C och kallare räker inte det som verkar gängse i branchen, dvs 2-3 mbar.Så antingen gör det inget med lite vatten... eller så förlitar man sej på en praxis som är OK i övriga Europa, men inte här i kalla norden. -------På förekommen anledning måste jag åter deklarera att jag inte är moderator på riktigt. Rickard gjorde mej till moderator för att lösa en teknikalitet. Så ni får bortse från min status som moderator.
...jodå, man kan ju faktiskt lära sig mer än man får lära sig på cert-kursen, som enligt mig var rena lågstadiet i jämförelse mot vad man som kylkille borde kunna. kylcertet är bara ett bevis på en minsta kunskapsnivå, sen går det ju alltid lära sig mer och bli bättre.. det fanns klåpare som inte ens visste att vattnets kokpunkt ändrades med olika tryck