0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejTänkte höra om nån har märkt att kompressorljudet ökat på era polar2 pumpar efter en tidFick min installerad 2009 nov och var nöjd med det lilla oljud som utedelen genererade trots lång kall vinterNu häromdan så kunde jag ej somna pga av ihållande kompressorbrummmande.... Trodde först att det var min Sanyo 123 som spökade trots att jag fixat alla oljud från denMen det var min nya Toshiba som höll låda till min förvåningTänkte fråga här först innan jag börjar dissekera den i jakten på oljudet/Hsmapa
HejJo jag ska skruva isär den o kolla men ville höra mig för först med andra polar2 ägareDet har ju varit +grader i helgen här i skåne så is under kompressorn var inte första tanken men..Flyttade värmekabeln igår o då var den helt isfri i övrigt, hade inte tid o kolla inne i kompressordelenTänkte kanske om det var nån rördel som trillat på plats därinne eller annan komponent efter en tid i driftSå var det med min sanyo, man fick fixa o trixa lite med buntband o isolering innan den blev braNåt som heller inte känns rätt är att kompressorn går konstant den stannar bara när den frostar av så att sägaMin sanyo varvar upp rejält ett tag sen är det som den lägger i en annan växel o blir tyst....Men det kanske är olika för olika märken?
Kontrollera att pumpen lutar bakåt samt lite lutning från kompressorhuset,om du har fel lutnings så får du vatten i framkant av kompressorhuset,sen eftersom det är i näst intill omöjligt att hindra luftströmming så får man undvika att den luft som stiger har hög luftfuktighet,den fuktiga luften isar sedan på dom kalla rören och sen bygger det en iskaka av alltihop.jag har själv tagit bort den vibbrationsdämpande kallasfalt mattan och sedan trätt delade isoler rör hela vägen från filtret och upp genom isoleringen i topp(dom delade isolerrören har sedan klisterytor så att dom blir homogena.isolerrören får nu fungera som vibrationsdämpare istället för asfaltmattan.Dogge
CiteraKontrollera att pumpen lutar bakåt samt lite lutning från kompressorhuset,om du har fel lutnings så får du vatten i framkant av kompressorhuset,sen eftersom det är i näst intill omöjligt att hindra luftströmming så får man undvika att den luft som stiger har hög luftfuktighet,den fuktiga luften isar sedan på dom kalla rören och sen bygger det en iskaka av alltihop.jag har själv tagit bort den vibbrationsdämpande kallasfalt mattan och sedan trätt delade isoler rör hela vägen från filtret och upp genom isoleringen i topp(dom delade isolerrören har sedan klisterytor så att dom blir homogena.isolerrören får nu fungera som vibrationsdämpare istället för asfaltmattan.DoggeTack för råden.Jag har lutning från kompressorhuset redan, det hade jag läst här på forumet innan montage.men jag får nog göra som du, o isolera rören ordentligt om man vill unvika påisning igen.Undrar varför de inte gör detta på fabriken nu när de kallar den polar 2