0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan. Jag hittade detta forum när jag surfade runt lite och blev genast intresserad. Skulle vara kul att få VP intrimmad för mitt hus. Har ingen erfarenhet av VP från förut och har nyss flyttat in i nybyggt 1-planshus. Undrar bland annat lite vad alla värden skall/behöver vara för att få ut maximal ekonomi/effekt ur anläggningen. Såg i en tråd här att det var nån som hade Brine in lägre än Brine ut och det tycktes vara konstigt. Hade nu när jag kolla de Brine In 6 och Ut 8. Men kompressorn gick inte och vet ej när den senast varit igång. När skall man avläsa värdena?Tacksam för svar.
Lite värden som jag läste av tidigare ikväll. Efter att jag hittat forumet och blev nyfiken. UTE -8Framledning 33(36)Retur 32(55)Varmvatten 54Integral -43Brine UT 8Brine IN 6Kurva 28Min 21Max 45Kurva 5 2Kurva 0 2Kurva -5 0Värmestopp 17VP har inbyggt vvb och jag har endast golvslingor inga radiatorer
Kompressorn gick inte och har inte gjort det sen dess heller.
När du ändå är i servicemenyn:Gå in i INSTALLATIONGå in i SYSTEMGå in i TILLÄGGLäs av om Optimum är påGå sedan ur (vänsterpil x flera)Gå också in i OPTIMUMLäs av alla värdenGå sedan ur Gå också in i TILLSATSLäs av alla värdenGå sedan ur
Alla inställningar ser bra ut. Vi får avvakta temperaturerna du avläser när kompressorn går.Har du fipplat med temperaturinställningen på första displaysidan sen du flyttade in? Har du haft bra värme hittills i vinter?
Har ändrat den lite beroende på sommar eller vinter. Tror den var på 20 över sommaren och ökade den till 22 på vintern. Har haft bra med värme om du frågar mig, kallt om du frågar sambon och varmt om man frågar bekanta. Men det blir eldat i insatsen också ganska ofta nu. Speciellt när det kryper över -20. Men temperaturen i huset är ungefär 22-23. Ventilationen har jag ställd på 17 grader tilluft och när det är c. -15 ute så slår värmebatteriet i ventilationsaggregatet på.