0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
In -1Ut-2
Jodå de är korrekta, hur ändrar jag inställningen på cirkulationspumpen?
Haha, givetvis, jag har en Nibe Fighter 1125. Kollade precis på VP och KB -pumpen stod på värde 0.Kan dessvärre ej dra några slutsatser av den siffran.
Citat från: ola.veinge skrivet 29 december 2010, 22:33:55Haha, givetvis, jag har en Nibe Fighter 1125. Kollade precis på VP och KB -pumpen stod på värde 0.Kan dessvärre ej dra några slutsatser av den siffran.Det du kollade på är nog en inställning där man kan tvångsköra KB-pumpen under 10 dagar. Jag tror (är inte helt hemma på just din vp-modell) du ska öppna vp-skalet och leta rätt på själva pumphuset (det finns två cirkpumpar, en kall och en varm, du ska ändra den kalla). På pumphuset sitter det en liten väljare som brukar ha tre snäpp. Står den på III, sänk till II. Står den på II, sänk till I.
Tack för hjälpen! Har nu ändrat värdet från 3 till 2, hoppas att det hjälper.
Citat från: ola.veinge skrivet 29 december 2010, 23:15:40Tack för hjälpen! Har nu ändrat värdet från 3 till 2, hoppas att det hjälper. Det ser du ju på diffen!? Men vp-n kanske vilar sig?
In +5,2 Ut +1,4 Nibe 1226 -11kW 200m borrhål som töms på vatten i toppen.- 11 grader ute just nu, men har ingen betydelse vad det är för temp ute, har alltid samma kb diff.