0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: nikitalord skrivet 21 januari 2011, 19:08:58Ringde sen min montör och hörde hur långt han sög och runt 15 minuter men det var med ett litet stopp inräknat i tiden och min anläggning är sugen till cirka -2 bar det ska räcka trots att det var 10-12 minus, antingen rasar den första året eller annars bara går och går den. Ang "-2 bar". När du ringde installatören ställde en massa frågor försökte han förklara för dig som en lekman hur en installation kan ske och olika faktorer som påverkar. Nu har du tagit ut lösa delar från ert samtal vilket gör återgivningen för oss läsare svår att förstå. Killen som installerade åt dig är certifierad. Han installerar även åt tex LMG och Canvac, han tar hand om felsökning på reklamationer hos LMG, gör skadebesiktningar åt Länsförsäkringar och Folksam osv. Så om du är orolig kan du nu lugnt slappna av .
Ringde sen min montör och hörde hur långt han sög och runt 15 minuter men det var med ett litet stopp inräknat i tiden och min anläggning är sugen till cirka -2 bar det ska räcka trots att det var 10-12 minus, antingen rasar den första året eller annars bara går och går den.
Citat från: nikitalord skrivet 21 januari 2011, 19:08:58Ringde sen min montör och hörde hur långt han sög och runt 15 minuter men det var med ett litet stopp inräknat i tiden och min anläggning är sugen till cirka -2 bar det ska räcka trots att det var 10-12 minus, antingen rasar den första året eller annars bara går och går den. Ang "-2 bar". När du ringde installatören ställde en massa frågor försökte han förklara för dig som en lekman hur en installation kan ske och olika faktorer som påverkar. Nu har du tagit ut lösa delar från ert samtal vilket gör återgivningen för oss läsare svår att förstå. Killen som installerade åt dig är certifierad. Han installerar även åt tex LMG och Canvac, han tar hand om felsökning på reklamationer hos LMG, gör skadebesiktningar åt Länsförsäkringar och Folksam osv. Så om du är orolig kan du nu lugnt slappna av .[/i]
Citat från: Polarpumpen.se skrivet 22 januari 2011, 17:21:18Citat från: nikitalord skrivet 21 januari 2011, 19:08:58Ringde sen min montör och hörde hur långt han sög och runt 15 minuter men det var med ett litet stopp inräknat i tiden och min anläggning är sugen till cirka -2 bar det ska räcka trots att det var 10-12 minus, antingen rasar den första året eller annars bara går och går den. Ang "-2 bar". När du ringde installatören ställde en massa frågor försökte han förklara för dig som en lekman hur en installation kan ske och olika faktorer som påverkar. Nu har du tagit ut lösa delar från ert samtal vilket gör återgivningen för oss läsare svår att förstå. Killen som installerade åt dig är certifierad. Han installerar även åt tex LMG och Canvac, han tar hand om felsökning på reklamationer hos LMG, gör skadebesiktningar åt Länsförsäkringar och Folksam osv. Så om du är orolig kan du nu lugnt slappna av .En liten fråga bara, så du som sitter på ett kontor någonstans i Sverige är idiotsäker på att det företaget har skickat ut just den personen på detta jobb?Även om du har samtalat med din underentreprenör, och han skulle ha skickat dit en ocertifierad installatör, skulle han ha sagt det till dig då?/ Lyckan
Citat från: Lyckan skrivet 22 januari 2011, 17:34:27Citat från: Polarpumpen.se skrivet 22 januari 2011, 17:21:18Citat från: nikitalord skrivet 21 januari 2011, 19:08:58Ringde sen min montör och hörde hur långt han sög och runt 15 minuter men det var med ett litet stopp inräknat i tiden och min anläggning är sugen till cirka -2 bar det ska räcka trots att det var 10-12 minus, antingen rasar den första året eller annars bara går och går den. Ang "-2 bar". När du ringde installatören ställde en massa frågor försökte han förklara för dig som en lekman hur en installation kan ske och olika faktorer som påverkar. Nu har du tagit ut lösa delar från ert samtal vilket gör återgivningen för oss läsare svår att förstå. Killen som installerade åt dig är certifierad. Han installerar även åt tex LMG och Canvac, han tar hand om felsökning på reklamationer hos LMG, gör skadebesiktningar åt Länsförsäkringar och Folksam osv. Så om du är orolig kan du nu lugnt slappna av .En liten fråga bara, så du som sitter på ett kontor någonstans i Sverige är idiotsäker på att det företaget har skickat ut just den personen på detta jobb?Även om du har samtalat med din underentreprenör, och han skulle ha skickat dit en ocertifierad installatör, skulle han ha sagt det till dig då?/ LyckanJa, jag vet exakt vem som gjorde den installationen. Jag bad honom göra den. Han har gjort arbeten åt mig under flera år./Martin
Nej gipsplattebitarna ser inte så vackra ut när de är helt upplösta kommer pumpen luta rejält ut från väggen , Men -men montörern sa på telefon innan han dök upp att han var världsbäst och satt 10000 pumpar, men jag tog det inte på allvar han sa en hel del annat som ev kunde tyda på att helgen redan kanske börjat för hans del. Killen som var med och borrade upp hålen helt fel för monteringsplattan så innerdelen skulle suttit dikt an i ett skåp och sen efter rättelse och nytt hål 15 cm längre bort satte den nu dikt an dörröppningen med knappt 2 cm diff till dörrbladet vilket öppnas innåt gör att någon vingen inte kan vara monterad för då tar den i dörren eftersom toshibas vinge gör en öppningsrörelse nedåt vid start. vingen rakt ut skulle gå bra men när min montör vid uppstarten hängde dit vingen så upptäckte han sitt misstag samt att även ena fästat saknades från fabrik så min går utan vinge. Blir till att sänka dörren eller vända det sönderborrade fodret lite längre fram när vingens fäste dyker upp.Killen som satte innerdelen ursäktate sig med att de inte satt någon toshiba förrut utan jobbade med andra fabrikat därav misstaget med monteringsplattan.
Min montör sa hela tiden att han ej var ordinarie montör utan bara hoppade in för att de andra var sjuka, har de ordinarie nu frisknat till så kan de både montera nya enheter på rätt plats utan gipsplattebitar som mellanlägg mot husväggen och inerenhet som inte tar i dörr och sen inte vara mer stressade än att man hinner bjuda på en espresso under tiden de låter vacumpumpen gå. min montörer tackade nej till både java och tea de var redan sena och visst var de sena de skulle ju redan gjort jobbet redan kvällen innan dvs på söndagskvällen.
Får väl försvara montören lite, Har förståelse för att några gipsbitar hamnade som mellanlägg mot husväggen vid justerskruvarna det var ju lite kallt om fingrarna och mörkt på kvällen. Sen är det ju så att ovan innerdörrar är det bara gipsplatta förutom i dörrfodret så hade han satt plåten högre upp hade nog alla bultar bara gått i löst gammalt gips nu sitter nog de nedersta i fodret.Tror att om de inte haft så stressigt tidschema hade inga missar gjort, hade tid funnits så hade man ju kunnat provhängt innerdelen och sett att allt gick fritt.Så huvudorsaken är nog att allt var rejält försenat (det var ju redan någon vecka sen den utlovade monteringen skulle ha gjort) montören verkade mer än överbokad.Tilläggas kan att grejerna funkar.