0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
är stegen vid fönstret till för när tanten låst ute dig?
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 23 december 2010, 18:43:39är stegen vid fönstret till för när tanten låst ute dig? haha, nej den är för katterna!och ispelaren under pumpen är ingen fara, min värmekabel hänger ner genom det avlånga hålet ovanför ispelaren så den håller rent en centimeter mellan bottentråget och ispelaren, så vattnet rinner på sidan om ispelaren och gör den tjockare, jag ska se hur mycket det kan bygga..
häll lite karamellfärg på toppenoch montera en spott light så har du ju en billig jul dekoration..=)
På min Polar 2 var det stora problem med is tills att jag flyttade värmekabeln. Den sitter ju fabriksmonterad med en stor del under fläkten, jag lossade den och stoppade in hela kabeln fram och tillbaka under förångaren där allt vatten rinner av, och det gjorde stor skillnad. Jag tror det rinner av snabbare och därför hinner flyta ut något mer på marken istället för att sakta droppa av och bilda en ispelare..
Citat från: STJO skrivet 27 december 2010, 13:02:20På min Polar 2 var det stora problem med is tills att jag flyttade värmekabeln. Den sitter ju fabriksmonterad med en stor del under fläkten, jag lossade den och stoppade in hela kabeln fram och tillbaka under förångaren där allt vatten rinner av, och det gjorde stor skillnad. Jag tror det rinner av snabbare och därför hinner flyta ut något mer på marken istället för att sakta droppa av och bilda en ispelare.. faktiskt så gjorde jag detsamma på föräldrarnas pump, för visst är det märkligt att det går en slinga så långt ifrån värmeväxlaren.
Min har producerat mängder med vatten ända sen installationen. Jag har aldrig sett en avfrostning som har utförts som inte varit vit (på evaporatorn).