0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vårt badrum renovrades för 1.5 år sedan, vi la elslinga, självklart med direkt el, men den körs aldrig! Och på sommaren.. Never! I nya huset är det vattenburet i hela nedre plan, kakel i badrum och entre, och på övre plan klinkers i badrum, men vi snålade bort golvvärmen där, som skulle blivit el..annars vattenburen rad på övre plan..Hade jag vattenburet system, skulle jag aldrig tveka att lägga, dumt att värma med el då, om man nu inte är superkänslig och fryser om fötterna på sommaren..
Ja du kan ha en liten elpatron som värmer vattnet i golvslingan när pumpen inte ger nån värme som tex på sommaren, det fungerar bra. Vet inte vad det kostar att installera, men jag gissar att det blir nog ungefär samma som om du skulle ha elgolvvärme
LK Heater 350 brutto hos Ahlsell 4570:- + slang och plåtarT2 Blå golvvärmekabel inkl termostat brutto ca 2800:-
Citat från: svenske kocken skrivet 22 december 2010, 18:13:24LK Heater 350 brutto hos Ahlsell 4570:- + slang och plåtarT2 Blå golvvärmekabel inkl termostat brutto ca 2800:-har bra rabatt på ahlsell, och 4570 för få både vatten och el kändes väl inte så farligt.Fast, vill ju tro att jag inte kommer uppleva problemet, isf kommer jag ju frysa var jag än är i husetoch då får man väl sätta på lite värme.något mer man ska tänka på vid köp?- dessa färdiga golvskivor med spår i, vad för skivor vill man ha och inte ha?
fast utan golvvärme så har jag ju ingen värme alls, d blir det himla kallt därinne under vintern
Ska byta från ett-rör till två-rör. från högtemp enkel panel till lågtemp dunderpanel.Men angående 'blivande stora' badrummet; Blir större ingrepp, tagit bort en vägg mellan tvättstuga och badrum, båda hade liten radiator var, men nu får inte sånt plast när det blir bubbelbad och duschkabin.. bling bling... så golvvärme vore en nödlösning för att få någon värme alls.