0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fast utan golvvärme så har jag ju ingen värme alls, d blir det himla kallt därinne under vintern
så golvvärme vore en nödlösning för att få någon värme alls.
Räcker alltså inte vattenburen golvvärme till att hålla värmen? Eller dåligt fönster och isolering?
Citat från: rallykalle skrivet 22 december 2010, 21:36:48fast utan golvvärme så har jag ju ingen värme alls, d blir det himla kallt därinne under vinternDu ska väl ha ett utsug där inne?Vi har en liten toalett där enda värmekällan är en pytteliten handdukstork. Golvvärmen (elslinga) har inte varit igång på hela vintern och tack vare att Pax-fläkten är en sån modell som går hela tiden, har vi ändå varmt i rummet. Det sugs ju in varm luft från resten av huset och det räcker tydligen.Citat från: rallykalle skrivet 22 december 2010, 22:14:20så golvvärme vore en nödlösning för att få någon värme alls.Nej, det är ingen nödlösning. Golvvärme är exceptionellt väl lämpat för just badrum. Fast vattenburen då. Att det skulle vara så mycket dyrare förstår jag inte alls. Det är ju bara lite slang som ska ner i flytspacklet.