0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du har sannolikt luft i TWS slingan. Be inst spola den
Vad visar den för temp precis när den är klar med vv?
Kolla på toppen vad det står på markeringarna och känn på rören.
Är det luft i den bryter VP för tidigt. Det kan även bli HP larm
...varmvattentempen aldrig når upp till de 60 grader den ska nå (toppv.stopp)?
Luft i TWS-slinga eller yttermantelFelsökning,Under varmvattenproduktion:Lyssna efter luft.Kontrollera temperaturskillnaden mellan framledning och returledning. Stor temperaturskillnad kan tyda på luft i systemet
Jag ska kolla skillnaden på fram- och retur-ledning vid varmvattenproduktion, samt vilken temperatur den stannar produktionen vid. Vad motsvarar förresten returledningstemperaturen vid varmvattenproduktion? Vid uppvärmning av huset antar jag att det är temperaturen på vattnet som kommer tillbaka från golvvärmeslingan - sker liknande cirkulation när man kör varmvattenproduktion?
F-n vad ni är grymma som svarar så frekvent en lördagskväll!
Jag ska kolla skillnaden på fram- och retur-ledning vid varmvattenproduktion, samt vilken temperatur den stannar produktionen vid. Vad motsvarar förresten returledningstemperaturen vid varmvattenproduktion? Vid uppvärmning av huset antar jag att det är temperaturen på vattnet som kommer tillbaka från golvvärmeslingan - sker liknande cirkulation när man kör varmvattenproduktion? I så fall motsvarar returledningstempen temperaturen i varmvattentanken? Borde det inte vara stor skillnad på denna jämfört med framledningen, i ett läge då vi har slut på varmvatten?
Skillnaden SKA helst vara 8 gr mellan in och ut. :,v(