0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
v70 har små batterier tänker trycka in ett d5 batteri när mitt ger upp, skall få plats i skuffen. Min gick inte i gång när den stått en vecka över jul när det var -15 till -20. Enligt min meck så är det vanligt problem på v70 han rek d5 batteriet så skulle alla prob vara lösta men de är inte billiga typ dubbelt så dyraJag tror mitt börjar dåligt bilen är från -04 så misstänker att det är orginalbatteriet
Nej inga heljus Har du motorvärmare på bilen kan du koppla in en ctec eller annan automatisk laddare så får man lite laddning samtidigt
Har en xc70 D5 och den har då inga problem med att hålla värmen. Det går fort att få upp värmen också. Till ock med snabbare än dem som har bensin bilar här på jobbet.
Citat från: FRJO skrivet 26 januari 2011, 21:08:24Nej inga heljus Har du motorvärmare på bilen kan du koppla in en ctec eller annan automatisk laddare så får man lite laddning samtidigtJasså, kan man? Hur gör det till? Jag har en Ctec och motorvärmare nämligen./Raptor
Finns en batterie anslutning i motorrummet, en svart plastkåpa märkt med plus tecken, koppla in dem där.Ja alla dieslar har eftervärmning, annars blir det ej mycket värme i -20 gr.Har en Toyota Landcruiser på jobbet 1.5år gammal, denna måste dieselvärmaren tryckas igång manuellt, och går antigen 30 eller 60 min, annars på tomgång och full värme på lägsta fläken på climaten, så sjunker motortempen till snudd på längst ned på skalan..
sätta kabelskon på pluskabeln till laddaren på samma ställe? Alltså i motorrummet, för denna går direkt till batteriet...