0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle skippa laddaren, om inte bilen används med väldigt mycket småkörning, men med bra laddning och bra batteri så inga problem, Raptor, är batteriet bytt eller är det orginalbatteriet kvar sen bilen är ny? Ett bilbatteri håller som bäst 10år..Miljön för ett batteri skall helst vara stadigt 20gr, bilen är den sämsta plats för ett batteri, men lite bättre att ha det i skuffen, och slippa motortempen.
Tycker du skall satsa på en 03:a med haldex, hade en kompis som hade en med det tidigare systemet och det pajade 2 gånger på 8000 mil! Plus att det även verkar dra mer bränsle än haldexsystemet, han låg runt 1,3 liter milen, 2,5t och automat. Har själv en XC-90 06 som jag haft i 3 år nu och är helnöjd 18000 mil och endast bytt något spjällhusfilter. chippad och den drar ca0,9 blandad körning min Volvo V-70 2,5 t 03:a drog cirka 1,05 under samma förhållanden. Så kör du mycket satsa på en diesel.Lycka till med bilköpet
Citat från: FRJO skrivet 25 januari 2011, 22:44:41v70 har små batterier tänker trycka in ett d5 batteri när mitt ger upp, skall få plats i skuffen. Min gick inte i gång när den stått en vecka över jul när det var -15 till -20. Enligt min meck så är det vanligt problem på v70 han rek d5 batteriet så skulle alla prob vara lösta men de är inte billiga typ dubbelt så dyraJag tror mitt börjar dåligt bilen är från -04 så misstänker att det är orginalbatterietHar du extraljus på din bil?Jag började fundera på vad som kan dra så mycket ström att den inte ladda ordentligt. Kom på svaret: 3st Hella extraljus modell större. Blir nog en skaplig urladdning när dom dras igång med tanke på dagsljuset 2km framför bilen.Hur som helst har den inte felat något mer och ryckningarna är borta./Raptor
v70 har små batterier tänker trycka in ett d5 batteri när mitt ger upp, skall få plats i skuffen. Min gick inte i gång när den stått en vecka över jul när det var -15 till -20. Enligt min meck så är det vanligt problem på v70 han rek d5 batteriet så skulle alla prob vara lösta men de är inte billiga typ dubbelt så dyraJag tror mitt börjar dåligt bilen är från -04 så misstänker att det är orginalbatteriet
Växelströmsgenerator skall ge lika mycket energi på tomgång, eller kanske ej 100%, men problemet är vinterkörning med korta sträckor, stolvvärme och värmebakruta mm mm, och några starter till och från affärn, startmotorn ligger på nästan 2Hk..
-20 i helgen och bilen stått. Vred på nyckeln inte ett varv.............. Måste inhandla ett nytt batteri
Några tips?/Raptor
Citat från: FRJO skrivet 21 februari 2011, 14:54:34-20 i helgen och bilen stått. Vred på nyckeln inte ett varv.............. Måste inhandla ett nytt batteriSamma för mig!Bilen hade inte gått sedan i fredags och på söndagen (efter 2 dagar med -23) så startade den inte. Var hittar man ett bra, billigt och passande batteri? Några tips?/Raptor
976kr fick jag ge för ett volvo standardbatteri 60A