0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bara trafiksäkerhetsmässigt väl?
På min va det några små fel som jag påpekade under första veckan. Dem åtgärdade det utan minsta protest. Tror jag hade 2 eller 3 månaders garati.
http://www.konsumentverket.se/bilar/Kopa-av-bilhandlare1///2000Raptor, återkommer angående frågor i pm.
Beror på, Handlade bil för ett tag sedan på stor bilaffär, till mycket bra pris, bättre pris än privat, för fin svensksåld bil med komplett bok, inkl garanti.Men följde ej med nån protokoll med bilen, att den var genomgången mm, på vägen hem jävlades allt.! Esp lampan började lysa, motorlampan, stolsvärmen funkade ej, handbromsen kärvade fast, obalans vid inbromsning, dåligt batteri, krängningshämmarstag, spindelled. spricka i framrutan, (skrevs i kontraktet)Sa bara att fixa bilen annars får ni ta igen bilen..de fixade precis allt på Peugeot i Umeå och fakturerade säljaren, vart ej billigt med tex helt ny förarstol och nya brommsar, mm mm.
Jaha, då hr man i alla fall hittat ett objekt. Imorgon ska den inspekteras och provköras.Har bilfirmor större ansvar mot kunden om något händer med bilen efter köpet eller att man upptäcker fel som förmodligen redan fanns vid köpet än vad privatpersoner har?Bilen jag ska titta på står på en mindre bilfirma därav frågan./Raptor