0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Turbo behöver inte dra mer bränsle, och nyare automatlådor drar mindre än manuell, men vet inte Volvos låda, jag har ny Landcruiser diesel automat på jobbet, enligt spec så drar denna mindre än manuella lådan.Men skulle hellre köpa V70 Awd, billigare och slipper biltema plasten..men ändå ganska dyr bil att äga, bränsle och skatt, men måste man ha stor bil så måste man, men blir ganska snål med vår Citroen C1 ( Toyota Aygo), som körs på under 0.4 liter/mil i snäll pendling, sommarkörning..och med godkänd komfort och lättkörd som få.
hade en trans sport -01 som jag krängde i somras Hade den i två år och reparerade den för 30 000 insugspackningar,ett par vänder abs givare(hjulager) tankgivare innan jag sålde den började dämparna läcka kompressorn murrade ofta Saknar inte den
Nej ingen utvändigt plast Landcruiser, jag gillar ej plasten på Xc70, ja vår C1 går otroligt bra, det är 998cc bensinmotorn..Eco-drive körning har blivit sport..sommarkörning 0.39liter/mil, snäll pendling..bra kvalitet och kul bil.. Och hyffsat komfort
... ja vår C1 går otroligt bra, det är 998cc bensinmotorn..Eco-drive körning har blivit sport..sommarkörning 0.39liter/mil, snäll pendling..bra kvalitet och kul bil.. Och hyffsat komfort
Citat från: Apan skrivet 19 december 2010, 21:36:03... ja vår C1 går otroligt bra, det är 998cc bensinmotorn..Eco-drive körning har blivit sport..sommarkörning 0.39liter/mil, snäll pendling..bra kvalitet och kul bil.. Och hyffsat komfortOch på forumet för trillingbilarna (C1, Aygo, 107), där de riktiga hardcoresnåljåparna håller till, har ingen påstått sig kunna köra under 0,4 liter/mil. Trots borttagna antenner, infällda backspeglar, urtagna reservhjul, avstängda strömförbrukare, Shell v-powersoppa, parkeringsljus, irridiumtändstift, 3,0 bars däcktryck, max 70 km/h etc. etc. etc. Några säger sig ha kommit under 0,45 liter/milen men vanligast är runt halvlitern vid snålkörning.Som jämförelse drar vår C1:a minst 0,6 l/mil vid normal försiktig körning...Men Apan är ju som bekant en riktig småförbrukare //2000
Vid 90-körning på farthållaren sommartid kommer jag ofta ner till 0,50l/mil med vår Golf-6:a med 122hk 1,4 tsi motorn, utan tricks som att stänga av A/C:n och liknande.En C1:a är rätt mycket mindre än en Golf-6, eller?
Alla v70 från 01 har väl haldex !Förövrigt är det nog en helt okej bil för pengarna. Komforten är jäkligt bra.