0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Helo ! Du flydde hit ,jag förstår dig.Du har en bra pump. vi skall hita på ett sett att få deandra som har köpt Z16 ut i landet bli medlemmer. Kanske Youtub eller Face ,tvitter kan vi hitta dem. Tyvärr finns ej tilgänglig statisk om det . WickLeaks ?Ha en trevlig vecko slut.Marma
Har ni ingen FB-grupp Det har ju till och med vi Bosch-ägare: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_168962446449818 CiteraJo jag fixade en men kan inte länka //Thommy Johansson
Jo jag fixade en men kan inte länka //Thommy Johansson
HejOm det ska finnas något att anmärka på så tycker jag att plåten på sidan,den som följer lamellerna kunde varit byggd längre ifrån lamellerna.Jag får viss påisning på den sidan.Har funderingar att ta min "Dremel"och kapa bort plåten på sidan.Detta lilla "skönhetsfel"har mina luft/luft åxå,plåten ligger nästan imot lamellerna på dom med.Annars finns absolut ingenting att klaga på.//Thommy Johansson
Citat från: T.Johansson skrivet 11 december 2010, 19:51:40HejOm det ska finnas något att anmärka på så tycker jag att plåten på sidan,den som följer lamellerna kunde varit byggd längre ifrån lamellerna.Jag får viss påisning på den sidan.Har funderingar att ta min "Dremel"och kapa bort plåten på sidan.Detta lilla "skönhetsfel"har mina luft/luft åxå,plåten ligger nästan imot lamellerna på dom med.Annars finns absolut ingenting att klaga på.//Thommy JohanssonJag har sett samma sak. Det blir bara is där om det snöat och är minusgrader. Annars försvinner det i alla fall från min. Går det att göra manuell avfrostning på din?/Raptor
Har också en hel del påisning på sidan av min Zubadan. Är det någon annan på forumet som har testat att få bort isen på annat sätt än vanlig avfrostning. För det borde väl påverka prestanda lite om det lägger på för mycket is på den?
Fantastiskt att vi valt att köpa en värmepump av ett fabrikat som inte verkar strula ett dugg.Rent maskinellt tror jag inte det finns ett enda problem nämnt på hela forumet förrutom recievern som bytts ut på alla Zubadan och styrkorten i de tidiga Ecodan tankarna.Smått otroligt!Det finns ju betydligt fler med Ecodan än vi på forumet men att så få är medlemmar på forumet måste vara ett gott tecken. För inte är det väl så att vi som väljer ME är en speciell typ av människor som inte ägnar oss åt sociala medier Det finns ju alltid en downside. Vi har ju precis fått vår egna vrå i forumet där vi ska klappa varandra på ryggen och avhjälpa fel och problem. Det har knappast varit aktuellt, eller hur?Jaja, vi får väl hoppas på några riktigt kalla dagar, höga returtemperaturer, igensatta filter mm så vi förtjänar vår plats här på forumet! Själv hade jag - 16 här för en timme sedan men för pumpen verkar det vara rena Thailands-semestern Trevlig helg!/Raptor
Citat från: Raptor skrivet 10 december 2010, 21:49:50Fantastiskt att vi valt att köpa en värmepump av ett fabrikat som inte verkar strula ett dugg.Rent maskinellt tror jag inte det finns ett enda problem nämnt på hela forumet förrutom recievern som bytts ut på alla Zubadan och styrkorten i de tidiga Ecodan tankarna.Smått otroligt!Det finns ju betydligt fler med Ecodan än vi på forumet men att så få är medlemmar på forumet måste vara ett gott tecken. För inte är det väl så att vi som väljer ME är en speciell typ av människor som inte ägnar oss åt sociala medier Det finns ju alltid en downside. Vi har ju precis fått vår egna vrå i forumet där vi ska klappa varandra på ryggen och avhjälpa fel och problem. Det har knappast varit aktuellt, eller hur?Jaja, vi får väl hoppas på några riktigt kalla dagar, höga returtemperaturer, igensatta filter mm så vi förtjänar vår plats här på forumet! Själv hade jag - 16 här för en timme sedan men för pumpen verkar det vara rena Thailands-semestern Trevlig helg!/RaptorMin har löst ut ca 3 gånger på överhettningsskyddet för elpatron. Återförsäljaren hänvisar mig att fel anmäla på denna sida http://www.canvac.se/felanmaelan.html?id=161 bruakr det vara så?