0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
-22,2 ute nu 42 grader vid utblåset på min något hottade 123:a
Flytta givaren som sitter på baksidan till utrymmet där kompressorn sitter, då går den till 25-26 grader ( i alla fall min) har kört så två vintrar, min slog av vid 18-19 grader tidigare.
Ni är väl medvetna om att Sanyo stoppar sina värmepumpar av en anledning?När jag invervjuade generalagenten hävdade han att de velat ha temperaturspärren för att på lång sikt bygga upp ett förtroende för att deras värmepumpar är särskilt långlivade.Alltså, det finns risker med att köra en luftvärmepump vid utetemp kallare än -20 grader, och de tror att den på sikt kommer att kunna bevisa det genom att deras värmepumpar tuffar och går när andra tillverkares värmepumpar packat ihop för gott.Huruvida det ligger någon sanning i detta eller ej är jag inte mannen att bedöma, men så sades i alla fall.
Jag har inte uppfattat det som att de har mer problem än någon annan.
Citat från: Rickard skrivet 14 december 2010, 18:17:21Jag har inte uppfattat det som att de har mer problem än någon annan.Fruktansvärt mkt mer problem här uppe på kallare breddgrader i alla fall
Citat från: ghandi skrivet 14 december 2010, 21:37:48Citat från: Rickard skrivet 14 december 2010, 18:17:21Jag har inte uppfattat det som att de har mer problem än någon annan.Fruktansvärt mkt mer problem här uppe på kallare breddgrader i alla fallJag har väl 5 st i min bekanskapskrets som kör med denna typ av pump, ingen av dem har haft några problem, förutom att fläkten i utedelen vibrerar lite mer än på de flesta andra fabrikat (3-5 år gamla)