Nu var det dags för min pump att få en "helrenovering". Har sedan slutet av förra vintern börjat misstänka att min VP börjat att dra lite mycket ström.
I maj fick jag ett kompressorlarm. Startade då om VP:n och allt var frid och fröjd igen. I sept. kom ett nytt kompressorlarm. Ringde då Comfortzone, de sa att det kunde vara många saker som orsakar detta och att jag skulle prova att starta om VP:n igen. Efter ytterligare fem! larm så tog jag på nytt kontakt med CZ. De rekommenderade då att jag skulle ta kontakt med en servicetekniker.
De kom hit och testade av VP:n. De kom fram till att expansionsventilen behövde bytas då den vare sig öppnade eller stängde som den skulle. (Tog för övrigt kontakt med försäkringsbolaget först. De har hela tiden varit med i bedömningen och inte haft några invändningar.) Efter ventilbytet så visade det sig att VP:n fortfarande inte fungerade och felet kvarstod. Nu är, efter div. kontakt mellan servicekillenoch CZ, dags för kompressorbyte.
Försäkringsbolaget är på nytt inkopplade så nu väntar jag med spänning på deras svar så vi kan beställa nya delar. Förra beslutet gick på någon dag så jag koppas det går lika smidigt denna gången...
De som jag oroar mig mest för nu är att VP:n lägger av för gott nu när kylan börjar komma till oss. Vi håller tummarna...