0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror pumpens ineffekt är relativt konstant då den går. Den drar mindre vid avfrostning. Uteffekten däremot varierar med utetemp och framledning.Har du 2.2 kW i toppeffekt eller är det en medeleffekt över en längre tid med ev. avfrostningar och stopp?
Citat från: optimizer skrivet 02 december 2010, 15:58:09Jag tror pumpens ineffekt är relativt konstant då den går. Den drar mindre vid avfrostning. Uteffekten däremot varierar med utetemp och framledning.Har du 2.2 kW i toppeffekt eller är det en medeleffekt över en längre tid med ev. avfrostningar och stopp?Håller inte med, ineffekten varierar avsevärt med framtempen. Det är naturligtdå högre temperatur medför högre tryck och därmed högre kopressoreffekt./Jonas
Citat från: jonasb skrivet 02 december 2010, 18:19:27Citat från: optimizer skrivet 02 december 2010, 15:58:09Jag tror pumpens ineffekt är relativt konstant då den går. Den drar mindre vid avfrostning. Uteffekten däremot varierar med utetemp och framledning.Har du 2.2 kW i toppeffekt eller är det en medeleffekt över en längre tid med ev. avfrostningar och stopp?Håller inte med, ineffekten varierar avsevärt med framtempen. Det är naturligtdå högre temperatur medför högre tryck och därmed högre kopressoreffekt./Jonashelt riktigt jonasjag har el-mätare på min 2025aoch det skiljer mycket i in matad wattvid olika framlednings temperatureroch ute-temperaturerkjell
HejJo splitten har varierande ineffekt.Men TS F2025 är bivalent dvs på eller av.Då den är på går kompressorn med konstant inneffekt.
Ok jag får ge mig.Tack för info.Kan man säga att medeleffekten är konstant när pumpen går då?Jag har nämligen ingen tjusig loggning utan uppskattar hur mycket energi min 2025-8 drar genom att multiplicera driftstid med 2.5 kW. Vad har ni som loggar haft för medeleffekt till pumpen när den gått för augusti jämfört med november till exempel?
Min F2025-10 tar 260W i standby. Då är det 100W för kompressorvärmning samt 160W till KVT11. Vid varmare temp så tar komp.värmaren 50W.