0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gummipackningen på cirkulationspumpens avluftningsskruv var hel.Tröttsamt det här..... Tur man haft två firmor här och kollat iaf. som konstaterat att, ja det porlar i ditt element
...Porlandet sätter igång i samband med att det blir kallare och pumpen får börja jobba mer. Sen håller det i sig tills det börjar bli varmt ute.
Jaha, inte varit så aktiv i den här tråden. Våren gick och sommaren kom..... Då har det varit tyst och skönt i mitt element Var kallt häromdagen och då hörde jag några svaga tendeser till porl. Idag satte det igång som vanligt. Har under sommaren sporadiskt känt över lite kopplingar igen, utan att kunna konstatera något. Så fortsätter min jakt på en lösning med det sat**s elementet. Chansa och byta termostat kanske ?
Hej måle10 ! Luftade igår och fick ut lite luft, men idag när jag kom hem från jobb så porlade det igen. Jag ska byta termostaten för att helgradera. Byter samtidigt luftnippeln. Min säkerhetsventil på inkommande vatten är ny och det har inte kommit något via skvallerröret. Bytade alla säkerhetsventiler för att utesluta att dom hade något med det att göra. Off Topic: Förmodligen en dum fråga, men..... något jag funderat på är varför man har blandningsventil på inkommande vatten till VP ? Inkommande vatten och utgående VV löper jämsides en bit. Det sitter en blandningsventil på utgående VV också och en liten rörstump mellan ingående och utgående ? Känner jag på inkommande vatten så är röret varmt efter blandningsventilen ? Ska det motsvara vvxprincipen fast med ventiler ?