0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, har inte varit så aktiv här. Har funderat vidare på mitt problem, men kommer inte fram till något. Utetemperaturen kröp ner till minusgrader nu och med det så börjar mitt underbara porlande i elementet. Ska montera en automatluftare enligt tips jag fått här. Har Googlat lite och det finns ju lite alternativ. Har någon här egen erfarenhet av automatluftare ? Just nu så porlade det i elementet ganska bra i 10 minuter, sen helt tyst. Efter det så droppar det lite då och då ? Får jag för mig att lufta nu så bara precis pyser det till och det kommer i princip vatten direkt ?Fler förslag på orsak ?
måle10, det ska jag kolla upp. Men borde jag inte ha porlandet hela tiden då ? Nu kommer det den kalla årstiden.
måle 10 låter jag det porla någon dag utan att lufta, så kan det även börja porla i något av de andra elementen på ovanvåningen. Nu brydde jag mig inte om det i 3 dagar och då började det i lilla elementet på toaletten ?Funderar på om jag ska sätta videoövervakning i källaren ? Kanske bor en liten Gnome där som är aktiv under den kalla årstiden. Han har kanske det som daglig syssla att tillsätta ytterst små mängder vatten i mitt radiatorsystem ?
Ja, läckage är ett alternativ. Tycker bara att arbetstrycket på 1bar håller sig bra. Inte helt lätt och pricka in när jag får det lilla övertrycket för att läcksöka. Teoretiskt borde väl luft in i systemet komma någonstans innan cirkpumpens trycksida ? Huset är gammalt, men renoverat. Elementen har suttit här de 10 åren jag ägt huset, men är av modernare smal typ. Har inte koll på all dold rördragning.