Hej...
Har en sprillans ny LUFT/LUFT värmepump ståendes... Har kollat manualen och det verkar inte så avancerat att koppla in den själv..
2 rör ska anslutas + vattenavrinningen...
El kopplas in...
VAd tycker ni?
rörena måste vakumsugas för att kokka bort all "fukt", klarar du det?
Ja för f_n bara fram med ehh... Nej det kan jag inte

Därför jag frågar här... Man är ju en glad amatör som gärna vill men inte vågar oftast

Då anlitar jag ett profs för det jag ej kan göra själv som planerat,,,
HAr aldrig monterat en värmepump själv, sånt gör man ju inte varje dag precis...
El har jag koll på så den drar jag fram och förbereder själv, elektrickern (polare) kopplar in allt i elcentralen.
Montering på vägg bör jag ju klara själv + en bunt starka killar (ute delen väger 70 kg).
Hål i väggen + rördragningen (medföljer rör) gör jag själv.
Placering av inne delen blir i trapphuset under en fönsteruta, riktat mot vardagsrummet/kök.
Ute delen monteras på samma vägg som innedelen sitter på, monteringsställning medföljde i paketet + gummifötter.
Funderingar :
Tänker koppla inne och utedelen på separata säkringar, vad händer om text säkringen för innedelen går men ej utedelen? inga problem?
Hur mycket kondensvatten allstrar pumpen vid värme/kyla? Funderar på dräneringen (har källare).
Jag älskar manualer, men denna var fan att ta i, får ha förstoringsglas för att kunna läsa texten