0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med den dimensioneringen borde väl eltillskott aldrig behövas !
Stäng av eltillskottet, och se hur länge den orkar..
Citat från: Rollster skrivet 24 november 2010, 20:55:58 Med den dimensioneringen borde väl eltillskott aldrig behövas !Nej jag hoppades ju slippa skänka pengar till el-leverantören!Men vad ska jag göra för att få fart på grejjerna?Mina element vill gärna ha typ 55grader
Citat från: sajjko skrivet 24 november 2010, 21:12:36Citat från: Rollster skrivet 24 november 2010, 20:55:58 Med den dimensioneringen borde väl eltillskott aldrig behövas !Nej jag hoppades ju slippa skänka pengar till el-leverantören!Men vad ska jag göra för att få fart på grejjerna?Mina element vill gärna ha typ 55graderInte vid -1grad ute väl? Berätta mera, vad har du för radiatorer, hur ser de ut, hur stora är de osv. Kan du återställa pumpen till default/fabriksinställningar så du kan börja om? Skriv upp värden på värmepumpen när den har gått en 5 minuter iallafall så folk här ser hur pumpen jobbar. Du kommer att få svar till det bästa om du lägger ut lite mera info först.
Det betyder att dom behöver 90 grader vid -20 ute. det låter orimligt...
Har du fart på cirkulationspumpen??/Bo
sajjko:HAr du installerat själv, haft entrepenad, köpt huset med installationen, eller?