0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,ställer en fråga här då den inte riktigt passar in någonannanstans.Vi har nyligen installerat bergvärme och ser med glädje fram emot nästa elräkning Förra ägaren körde med enbart elpanna samt elgolvvärme i två badrum samt hallen.Då plockades också badrumsradiatorena ned.Nu undrar jag om det är någon poäng med att sätta in radiatorer i dessa rum och om detta är något som man som lekman kan/får lov att göra själv.Tips och råd mottages tacksamt.Hälsningar Erik
Nu med -8ºC i Göteborg så blir det kyligt i badrummet. ...Var får man tag i vattenradiatorer?
............Jag kollade på den befintliga elektriska golvvärmen och den har en golvgivare så man borde väl kunna åstadkomma komfortvärme i golven även med en extra radiator.
Citat från: Steinlager skrivet 27 november 2010, 20:32:54............Jag kollade på den befintliga elektriska golvvärmen och den har en golvgivare så man borde väl kunna åstadkomma komfortvärme i golven även med en extra radiator.Vad jag känner till är det väl oftast 2 temp-sensorer i golvvärme, en som stoppas i rör mellan golvslingorna (kan då bytas ut vid ev felaktighet) samt sensor i själva styrburken som sätts i dosa på väggen, och då kan man välja mellan golv, vägg eller summan av båda vid styrningen av temp till golvvärme. Sen kommer din ev radiator vid fönstret att värma upp kallraset där då varmluften stiger för att sen "falla ned" mot innerväggen (på motsatta sidan) så den kommer då inte att motverka sensorerna i golvvärmen.Sen är golvvärme jävligt trög till skillnad från vanlig radiator, så jag tror knappast att en radiator skulle inverka menligt på din golvsensor.