0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Vi har fått problem med våran fighter 2025 sedan vi kopplade på två nya element på pannan, evc 240.Har försökt öka cirkulationen men den vill ändå gå på patronen trots att det bara är 0 grader ute.Kopplar jag bort dom fungerar det som det ska.Bör man ha en separat cirkulationspump till dom nya?Någon som har någon annan idé?
Citat från: luvan skrivet 20 november 2010, 16:10:49Vi har fått problem med våran fighter 2025 sedan vi kopplade på två nya element på pannan, evc 240.Har försökt öka cirkulationen men den vill ändå gå på patronen trots att det bara är 0 grader ute.Kopplar jag bort dom fungerar det som det ska.Bör man ha en separat cirkulationspump till dom nya?Någon som har någon annan idé?Har du byggt ut huset eller varför 2 nya radiatorer?Om du byggt ut huset, hur långt ner i utetemp funkade det förut och hur stort utbygge?
Har gått på utgående från pannan, och kopplade returen till pannan. Kan tillägga att huset har envägssystem. Och dom nya har tvåvägs, men det ska väl inte spela någon roll?
Citat från: luvan skrivet 20 november 2010, 19:01:52Har gått på utgående från pannan, och kopplade returen till pannan. Kan tillägga att huset har envägssystem. Och dom nya har tvåvägs, men det ska väl inte spela någon roll?Jag tror inte du kan blanda ettrörssystem och tvårörssystem. Möjligen med en separat cirkulationspump till dom nya elementen (obs att cirkulationen får ej bli för kraftig).Beträffande el-patron, låt den vara frånslagen tills den verkligen behövs när VP inte orkar hålla temp.Lycka till janikani