0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Efter mycket om och men blev det en inkoppling med kranar.Acc tanken är på 1000 l och UKV på 100.Jag kan elda ca 8 tim för att fylla tanken och kan tömma den på 12-14 tim.Under tiden jag eldar blockerar jag värmen i pumpen så den bara gör VV.Kranarna som sitter överallt är för att kunna ta bort systemen från varandra.Det är bara 3 vägskranen jag använder.Ska man vara ärlig så hade alla på forumet rätt, man eldar inte så mycket när man har värmepump.Högst en gång på morgonen kanske på aftonen när man brassar käk.// Wassman.
Jag fick en brytare på vp som är kopplad på nån av AUX ingångarna i pumpen.I menyerna fins den på 5,4 (AUX 1). Blockering av värme.Har jag förståt det hela stänger den av cp för värmebärare.// Wassman.
Gott att du sa det.Har inte provat att bryta vid kyla då pumpen har varit igång i 1&½ vecka, har inte varit så kallt.Såg tråden om utegivaren, det verkar ju vara smart om du säger att AUX brytaren inte funkar fullt ut.Spekulerade om det inte räckte med UKV tanken och strunta i att bryta pumpen över huvud taget men 100 l vatten är ju ingentingså ja la ner dom synaptiska snestegen.Allt ska dock testas annars får man leva i ovisshet.//Wassman