0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag talar av egen erfarenhet och hos mig har Nocrian klarat av att värma både över och nedervåning när det varit som lägst -25 grader utan att jag ändrat på vinginställningen. Dessutom har Nocrian störst effekt av de nämnda pumparna och lägst ljudnivå vad jag förstått det hela. Tänk dig själv att om man behöver Nocrians effekt i Gbg då bör man definitivt inte välja en pumpmed lägre effekt om man vill vara säker på att den skall klara av att värma huset, särskilt inte om man bor ännu längre upp i landet.Raffen, det var inte illa menat, men att ogiltigförklara Nocrian pga av att man inte kan ställa vingarna helt rakt ut är bara dumt, särskilt när lejonparten av alla NOCRIAägare är mycket nöjda med sina pumpar och känner att NOCRIAN mer än väl klarar av attvärma upp deras hus. Varav jag är en av dem som dessutom har väldigt small hall och bor i GBG-området, jag om ngn borde ha fått problem med att inte kunna få ut värmen enl ditt sett att se det - men så är inte fallet. MVHGamblern
Tack för alla svar.Gamblern, du som har Nocrian:- hur fungerar Nocrians avfuktning? Enligt spec 2.1l/h?- fungerar det att sätta utedelen direkt på fasaden utanför ett sovrum med tanke på ljud/vibrationer? Det är lättbetongvägg.